مجله لوازم خانگی

بررسی دلایل خراب شدن مایکروفرهای جدید

خراب شدن مایکروفر

مطالب اصلی

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد، مایکروفر است که امکان گرمایش و پخت غذا در سریع‌ترین زمان ممکن را برای افراد فراهم می‌کند. امروزه این دستگاه به قدری اهمیت پیدا کرده است که وجود آن در هر خانه ضروری است و علاوه بر خانه‌ها به وفور در محل‌های کاری نیز دیده می‌شود. اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران مایکروفر با آن برخورد کرده‌اند، خرابی آن می‌باشد. ما در این مقاله در وب سایت ال جی پردیس قصد داریم به بررسی کامل مهم‌ترین دلایل خراب شدن مایکروفر ها بپردازیم و هر کدام از آن‌ها را معرفی نماییم.

بررسی دلایل خراب شدن مایکروفر

اگرچه در مقدمه به آن پرداختیم که مایکروفر ها از مهم‌ترین وسایل خانه هستند و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ممکن است این دستگاه‌ها به دلایل مختلفی خراب شوند و نیازمند به تعمیر باشند.

استفاده از خدمات تعمیر مایکروفر در پردیس، یکی از راهکار‌های رفع خرابی مایکروفر محسوب می‌شود اما اولین قدم در هنگام خرابی مایکروفر ها، شناخت و بررسی دلیل ان است. دلیل خرابی مایکروفر اهمیت بالایی دارد زیرا که شناخت آن می‌تواند در عیب‌یابی و تعمیر آن کمک زیادی کند. لازم به ذکر است که مایکروفر ها از دستگاه‌های پیچیده الکتریکی به حساب می‌آیند و می‌توانند با مشکلات مختلفی روبرو شوند.

نحوه عیب یابی ماکروفر و راه های رفع آن

در ابتدا قصد داریم مهم‌ترین عوامل خرابی مایکروفر های جدید را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین راه‌های پیشگیری و جلوگیری از آن را معرفی نماییم. اگر مایکروفر شما مورد خرابی قرار گرفته است، هیچ نگران نباشید زیرا که با استفاده از راه حل‌هایی که در آخر این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانید مشکل آن را به خوبی حل نمایید.

عدم روشن شدن لامپ مایکروفر

از علت خراب شدن مایکروفر های جدید، روشن نشدن لامپ مایکروفر ها می‌باشد. زمانی که چراغ مایکروفر ها خراب می‌شود، ممکن است لامپ مایکروفر بسیار کم نور شود یا به طور کلی خاموش شود.

زمانی که لامپ مایکروفر به طور کلی خراب شود، راهکار‌های مختلفی برای تعمیر آن وجود دارد. در صورتی که لامپ به طور کامل خاموش شود و روشن نشود، به احتمال زیاد لامپ سوخته است و توسط یک متخصص بایستی تعویض شود.

علت خرابی روشن نشدن ماکروفر

عدم چرخش سینی مایکروفر

یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر، نچرخیدن سینی داخل آن می‌باشد. علت این مشکل در مایکروفر های جدید ممکن است به دلیل خرابی موتور آن باشد. زمانی که این اتفاق روی می‌دهد، لازم است موتور مایکروفر مورد تعمیر قرار بگیرد و در صورت عدم امکان تعمیر آن تعویض شود. اگر قصد دارید به طور کلی موتور مایکروفر خود را تعویض کنید، بهتر است به نمایندگی برند مایکروفر خود مراجعه نمایید تا مطمئن باشید براساس مدل دستگاه بهترین موتور بر روی آن سوار می‌شود.

در این مواقع راهکار‌های دیگری نیز وجود دارد تا مطمئن شوید که آیا موتور مایکروفر خراب است یا خیر؟ یکی از بهترین راهکار‌ها چک کردن ولتاژ دستگاه است که اگر ولتاژ کمتر از ۱۱۵ ولت باشد، بایستی متوجه شوید که در سرویس برقی و مدار شکن مشکلی وجود دارد اما اگر عدد ولتاژ بی‌نهایت باشد، به طور قطعی موتور سوخته است و بایستی تعویض شود.

هدایت‌کننده موج یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید می‌باشد که باعث می‌شود سینی گردان داخل دستگاه نچرخد.

قفل شدن درب مایکروفر

یکی دیگر از مشکلاتی که مایکروفر ها می‌توانند با آن روبرو بشوند، قفل شدن درب مایکروفر در هنگامی است که غذا داخل آن قرار دارد. دکمه قفل درب و اهرم از مهم‌ترین قسمت‌های مایکروفر است که ممکن است خرابی آن‌ها این مشکل را ایجاد نماید. در صورتی که متوجه شدید مشکل قفل شدن درب مایکروفر یکی از آن‌ها است، می‌توانید از راهکار‌های مختلفی بهره‌مند شوید.

برای بررسی دلایل خراب شدن مایکروفر، ابتدا بایستی به اهرم دستگاه دسترسی پیدا نمایید. برای دسترسی به اهرم مایکروفر، بایستی دستگاه را متصل کرده و سپس کنترل پنل آن را از دستگاه خارج نمایید. در این صورت امکان دسترسی به اهرم قفل وجود دارد.

راهکار دیگر استفاده از اهرم درب است که در کنار درب قرار گرفته است. هنگام قفل شدن درب مایکروفر که یکی از دلایل خراب شدن مایکروفر ها به حساب می‌آید، بایستی آن را فشار داده تا قلاب‌های درب آزاد شوند و سپس درب مایکروفر باز شود.

جرقه زدن

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل خراب شدن مایکروفر ها و یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مایکروفر ها ممکن است با آن‌ها روبرو شوند، جرقه زدن‌های متوالی در داخل دستگاه می‌باشد. برای عیب‌یابی این مشکل ابتدا بایستی مایکروفر را خاموش کرد و سپس محتویات آن را به طور کامل تخلیه نمود. لازم به ذکر است که دقت داشته باشید که ظروف فلزی و فویل‌های آلومینیومی در داخل دستگاه وجود نداشته‌اند زیرا وجود این نوع ظروف باعث جرقه زدن در مایکروفر ها می‌شود. بدون شک هر نوع فلزی می‌تواند باعث جرقه زدن در داخل مایکروفر ها شود حتی اگر تکه کوچکی از فویل‌های آلومینیومی داخل دستگاه باقی مانده باشد.


چرا دکمه ماکروفر کار نمی کند؟

در صورتی که هیچ کدام از جنس‌های فلزی و آلومینیومی در مایکروفر وجود ندارند، خازن یا پایه فلزی داخل دستگاه می‌تواند علت خراب شدن مایکروفر ها محسوب شود. خراب بودن یا کثیفی کاور هدایت‌کننده از دیگر دلایل خراب شدن مایکروفر ها محسوب می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از کاور هدایت‌کننده امواج یا کاور جدید بهره ببرید. لازم به ذکر است که رفع این مشکل فنی لازم به تخصص، دانش و مهارت دارد و بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

صدای زیاد

یکی دیگر از مشکلات و دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید مربوط به صدای بالا و زیادی است که این دستگاه‌ها در هنگام کار ایجاد می‌کنند. برای بررسی دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید که باعث صدای زیاد شده است، مربوط به کف دستگاه و سینی چرخان آن است که مهم‌ترین علت آن، خرابی موتور دستگاه می‌باشد که دقیقاً در زیر سینی قرار گرفته است.

برای رفع این مشکل که یکی از دلایل خراب شدن مایکروفر ها می‌باشد، بایستی سینی را از دستگاه جدا کرد و سپس موتور را مورد بررسی قرار داد. در زمانی که مشخص شد صدای زیاد مایکروفر به دلیل خرابی موتور می‌باشد، بایستی برای تعمیر یا تعویض آن اقدامات لازم را انجام داد. در بسیاری از مواقع این مشکل به دلیل خرابی مگنترون دستگاه است.

گرم نکردن غذا

یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید و خرابی مایکروفر، گرم نکردن عذا توسط دستگاه است. هنگامی این اتفاق برای مایکروفر ها رخ می‌دهد که خازن برق نتواند ولتاژ لازم را برای گرم کردن ذخیره کند. از بین رفتن عایق در خازن و اتصال کوتاه دو قطب از مهم‌ترین دلایلی است که خازن دستگاه نمی‌تواند انرژی لازم را در خود ذخیره کند.

دود کردن دستگاه

خرابی لامپ اشعه یا مگنترون از دیگر دلایل خرابی مایکروفر ها و گرم نکردن غذا است. این لامپ وظیفه تولید امواج صوتی را برای گرم کردن غذا بر عهده دارد و طول عمر آن بین ۵ تا ۱۰ سال است. در هنگام خرابی و سوختگی این لامپ، امکان گرم کردن غذا داخل دستگاه وجود ندارد و باعث می‌شود مایکروفر به درستی عمل نکند. در این هنگام لازم است لامپ اشعه دستگاه تعویض شود.

دود کردن دستگاه

دود کردن دستگاه یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر به حساب می‌آید. هنگامی که دستگاه دود می‌کند، احتمالاً در هنگام گرم کردن غذا داخل دستگاه مایکروفر، مواد غذایی به خصوص چربی‌ها درون فضا پخش می‌شوند و در دفعات بعدی تجمع آن‌ها باعث می‌شود که دستگاه دود کند. استفاده از درپوش یکی از مؤثر‌ترین راهکار‌های جلوگیری از دود کردن مایکروفر می‌باشد. از طرفی ناگفته نماند که بایستی افراد به صورت منظم و دقیق هر چند وقت یکبار داخل کابین را با محلول‌های مجاز و توصیه شده کاملاً تمیز کنند.

همچنین بسیار توصیه می‌شود که پس از گرم کردن غذا و خنک شدن مایکروفر، داخل آن از چربی‌ها و مواد غذایی به طور کامل پاک شود. استفاده از ظروف نامناسب یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر ها به حساب می‌آید. ظروف چینی دور طلایی و ظروف فلزی که به هیچ عنوان برای قرار‌گیری در داخل مایکروفر مناسب نمی‌باشد، ممکن است دلیل دود کردن مایکروفر شود.

در آخر لازم به ذکر است که اگر در هنگام گرم کردن غذا توسط مایکروفر، جرقه وجود داشته باشد، خود یکی از دلایل دود کردن به حساب می‌آید و در صورت عدم رسیدگی می‌تواند باعث آتش سوزی شود.

علت گرم نکردن مایکروفر چیست؟

خاموش شدن مایکروفر

خاموش شدن مایکروفر پس از چند ثانیه کارکرد یکی دیگر از دلایل خراب شدن مایکروفر به حساب می‌آید که می‌تواند منشأ مختلفی داشته باشد. خرابی در سیستم فن، ترموستات، مگنترون و خرابی کلید‌های برق از مهم‌ترین دلایلی به حساب می‌آیند که می‌توانند عامل اصلی این مشکل در مایکروفر ها باشد.

روشن نشدن گریل ماکروفر

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت ال جی پردیس سعی کردیم به بررسی کاملی از مهم‌ترین دلایل خرابی مایکروفر ها و دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید بپردازیم. به دلیل اهمیت بالای مایکروفر ها در خانه و آشپزخانه، رفع مشکلات مایکروفر باید در اسرع وقت انجام بگیرد.

یکی از خدمات نمایندگی ال جی پردیس، تعمیر مایکروفر ال جی در پردیس می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.


خدمات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *