مجله لوازم خانگی

نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی
فهرست مطالب

ماشین ظرفشویی یک وسیله پر استفاده است که با کمک دکمه های آن ما می توانیم انواع برنامه ها و قابلیت های متفاوت را در آن تنظیم کرده و به کار ببریم. با کمک دکمه های تعبیه شده روی ماشین ظرفشویی ما قادر خواهیم بود برنامه های مختلف شستشو را فعال کرده و از آنها بهره ببریم. روی تمام ماشین ظرفشویی ها و مخصوصا ماشین ظرفشویی ال جی تعدادی دکمه وجود دارد و باید برای کار کردن با آن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی را بدانید.

هر کدام از دکمه های ماشین ظرفشویی برای یک کار مجزا طراحی شده است. برای اینکه از نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی آگاه شویم این متن را به این موضوع اختصاص دادیم، پس در ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس برای مطلع شدن از معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی با ما همراه باشید.

برنامه های اصلی شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

گاهی ماشین ظرفشویی را تهیه می کنیم و موفق به راه اندازی آن هم می شویم اما برای اینکه از معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی اطلاعی نداریم هیچ بهره ای از قابلیت های آن نمی بریم و در واقع فقط با یک روش خیلی ساده قادر خواهیم بود تنها ظرفها را بشوییم. که آن هم مشخص نیست برنامه درستی را فعال کرده باشیم یا نه. اگر از برنامه های اصلی متناسب با ظروف استفاده نکنیم از نتیجه جالبی هم برخوردار نخواهیم شد برای همین مهم است تا قبل از هر چیزی نگاهی به دفترچه راهنمای دستگاه بیاندازیم و ببینیم که برنامه های اصلی شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی کدام ها هستند و معانی انها را بفهمیم تا از امکانات دستگاه بی بهره نمانیم.

برنامه های اصلی شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی

انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

در طراحی این دستگاه تعدادی دکمه برای انتخاب برنامه ها طراحی شده تا در واقع بتوانیم از امکانات آنها استفاده کنیم که به بررسی آنها می پردازیم.

– Normal نرمال

با انتخاب این دکمه شما یک برنامه شستشو برای ظروف خیلی کثیف و چرب انتخاب کرده اید. دمای آب در این برنامه از 40 درجه آغاز و در نهایت به 70 درجه سانتی گراد می رسد. همچنین اگر مقدار ظروف کثیف شما بسیار است باید از این برنامه استفاده کنید تا یک شستشوی مقبول داشته باشید. معمولا برای استفاده روزانه نیز از این برنامه استفاده می شود.

– Eco اقتصادی (اکو)

برای اینکه ماشین ظرفشویی قادر به کار کردن باشد از برق و برای شستشو از آب استفاده می کند. گاهی میزان مصرف آب و برق به علت طولانی بودن چرخه های شستشو بسیار است از این رو برای صرفه جویی در انرژی و همچنین به صرفه بودن استفاده از این دستگاه برنامه Eco روی آن تعبیه شده است. در این چرخه شستشو یک مرحله پیش از شستن و مرحله شستشوی اصلی و آبکشی وجود دارد. استفاده از این برنامه برای ظروف زیاد و چرب توصیه نمی شود، بهتر است برای ظروف خیلی کثیف از برنامه بهتری در این خصوص کمک بگیرید.

Eco اقتصادی (اکو)

– Auto خودکار (اتو)

ماشین ظرفشویی هایی که اخیرا تولید شده اند مجهز به سیستم خودکار شستشو هستند. این برنامه میزان کثیفی ظروف را شناسایی می کند یعنی تشخیص می دهد که ظروف چقدر چرب و کثیف هستند و متناسب با آن برنامه را تنظیم کرده و چرخه شستشو را آغاز می کند. هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای Auto وجود ندارد و خود دستگاه با توجه به شرایط ظروف برنامه ای را طراحی و اجرا می کند.

– Delicate ظریف (دلیکیت)

برای شستشوی ظروف ظریف و حساس باید از برنامه Delicate استفاده کنید که با توجه به حساسیت شیشه طراحی شده است. این برنامه سبب خش افتادگی و از بین رفتن سطح براق شیشه نمی شود. ضمن اینکه بر اثر تکانه های دستگاه ظروف ظریف آسیب نمی بینند. گاهی با چینش اشتباه و انتخاب برنامه ای نادرست پس از پایان کار ماشین ظرفشویی متوجه می شویم که ظروف حساس آسیب دیده اند با دانستن معنی دکمه ای ماشین ظرفشویی ال جی این اتفاق رخ نخواهد دارد.

Delicate ظریف (دلیکیت)

– Intensive متمرکز (اینتنسیو)

این برنامه برای تابه و قابلمه هایی است که بسیار چرب هستند یا جرم بالایی از کثیفی روی آنهاست. با به کار بردن این برنامه از دکمه های ماشین ظرفشویی شما یک شستشوی متمرکز در خصوص قابلمه های بزرگ و کثیف خواهید داشت که اثر بخش خواهد بود.

– Express سریع (اکسپرس)

با دانستن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی و انتخاب برنامه Express شما یک شستشوی فشرده را برای ظروف انتخاب کرده اید که به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. برای شستن عادی و ملایم ظروف از این برنامه فشرده استفاده می شود. معمولا زمانی که وقت کمی دارید و مایلید سریعتر ظروف را تمیز کنید از برنامه فشرده یا اکسپرس ماشین ظرفشویی ال جی استفاده می کنید.

– Quick فشرده، سریع (کوییک)

گاهی هم همه ظروف خیلی کثیف نیستند، مثلا پیش دستی که در آن میوه خورده اید یا لیوانی که چای و آب در آن نوشیده باشید را می توانید با برنامه Quick بشویید برای ظروف صبحانه می شود از این برنامه استفاده کرد. این برنامه برای شستشوی وسیله های خیلی روغنی یا چرب و دارای جرم مناسب نیست زیرا یک شستن ساده و سریع را در نظر می گیرد. بهتر است توجه داشته باشید برای ظروف خیلی کثیف باید برنامه های مخصوص و طولانی را انتخاب کنید.

Quick فشرده، سریع (کوییک)

– Pre Wash پیش شست و شو (پری واش)

معمولا برای شستن ظروف خیلی روغنی در شستشوی دستی از آب داغ استفاده می کردیم تا چربی از روی آنها پاک شود و بتوانیم با مایع ظرفشویی و اسکاچ آن ظرف را درست برق بیاندازیم. برنامه Pre Wash  هم در واقع یک پیش شست و شو است تا ظروف را برای یک تمیزکاری اساسی آماده کند. یعنی با مصرف آب بیشتر سبب می شود تا چربی از روی آنها پاک شود. تمامی برنامه ها این مرحله پری واش را دارا هستند اما شما می توانید با استفاده از این برنامه پیش شست و شوی بیشتری را داشته باشید. دقت کنید که این برنامه آب زیادی را در ماشین ظرفشویی مصرف می کند. دانشتن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی باعث می شود تا در مواقع غیر ضروری از این برنامه استفاده نکنید که سبب حدر رفتن انرژی و وقت شما شود.

– Rinse خیساندن (راینز)

با توجه به دکمه های ماشین ظرفشویی که انتخاب می کنید یک چرخه شستشن شروع به کار می کند تمامی چرخه دارای یک یا چند دور آبکشی هستند، ولی یک برنامه مجزا نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا اگر مایل بودید ظروف خارج از برنامه نیز آبکشی شوند از چرخه شستن Rinse استفاده کنید. دمای آب در این برنامه ممکن است به 80 درجه هم برسد یعنی می توانید این دما را هم انتخاب کنید. با انتخاب برنامه Rinse و Extra hot می توانید یک مرحله آبکشی با دمای بالای آب داشته باشید.

Rinse خیساندن (راینز)

برنامه Quick and dry در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد؟

با دانستن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی متوجه می شوید که برنامه Quick and dry یک برنامه سریع شستشو و خشک کردن ظروف است. برای ظروف خیلی کثیف قابل استفاده نیست و باید تنها برای ظروفی که تازه استفاده کرده اید و جرم کثیفی ماندگار نشده از این برنامه بهره ببرید. در صورتی که ظروف چرب همان لحظه در این برنامه قرار داده شده باشد امکان دارد تمیز شسته شوند در غیر اینصورت بهتر است از انتخاب این برنامه برای وسیله های خیلی کثیف و چرب استفاده نکنید. دمای آب در این برنامه معمولا بید 55 تا 59 درجه است.

برنامه Auto یا شستشوی خودکار در ماشین ظرفشویی ال جی برای چیست؟

با توجه به میزان کثیفی ظرف ها و انتخاب برنام Auto در بین دکمه های ماشین ظرفشویی، می توانید یک تشخیص خودکار چرخه شستشو توسط دستگاه داشته باشید و مطمئن باشید که ظروف متناسب با میزان کثیفی به درستی شسته می شوند.

برنامه Auto یا شستشوی خودکار در ماشین ظرفشویی ال جی

کاربرد برنامه Care در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

از مزایای شستشوی Care این است که چون برای ظرف های کریستال و شیشه استفاده می شود در آخر با خشک کردن آنها باعث می شود براق و تمیز باشند. معمولا مضاعف بر برنامه های شستشوی طبیعی و نرمال یک یا دو دور شستشو با بخار را نیز در این چرخه خواهید داشت. باقی گزینه هایی را که ممکن است در شستن این ظروف نیاز داشته باشید را می توانید به آن اضافه کنید.

برنامه قفل کودک یا CHILD LOCK در ماشین ظرفشویی ال جی

گاهی ممکن است دستگاه در حال کار باشد و کودک شما تصمیم بگیرد دور از چشم شما با دکمه های ماشین ظرفشویی بازی کند. اینکار موجب آسیب دیدن ماشین ظرفشویی و برهم خوردن برنامه های شستشو شود. برای همین برنامه CHILD LOCK را در این دستگاه تعبیه کرده اند که با فعال کردن آن اگر دکمه ها هم فشرده شوند غیر فعال بوده و دستوری را اجرا نمی کنند. با روشن بودن این برنامه حتی دکمه Power ماشین ظرفشویی هم کار نخواهد کرد و برای غیر فعال کردن این برنامه باید 3 ثانیه دکمه را نگهداشته تا غیر فعال شود و همچنین با تکرار این کار دوباره فعال خواهد شد. اگر موفق به از کار انداختن این برنامه نشدید از برق کشیدن آن تاثیری در ریست شدن برنامه ندارد.

برنامه تکمیلی SPRAY در ماشین ظرفشویی ال جی

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی در خصوص برنامه SPRAY بیشتر برای آن است که اسپری آب بیشتری در هنگام شستشو ظروف از بازوهای آب پاش داشته باشید. با هربار فشردن این دکمه شما یک برنامه اسپری کم، نرمال و قوی آب را خواهید داشت. اگر نیاز به تنظیم اسپری آب در چرخه شستشو داشتید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه تکمیلی آبکشی یا Rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

همانطور که پیداست این برنامه یک برنامه مضاعف بر چرخه شستشویی است که در دستگاه اعمال کرده اید. این برنامه از دکمه های ماشین ظرفشویی ، برای این است که آبکشی بیشتری داشته باشید. می توانید برای دور آخر آبکشی از این برنامه استفاده کنید تا از آبکشی کامل مطمئن شوید.

برنامه تکمیلی آبکشی یا Rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

شستشو با نصف ظرفیت یا Half load در ماشین ظرفشویی ال جی

شاید شما ظرف کمی برای شستن داشته باشید و اگر یک برنامه را انتخاب کنید دستگاه آب زیادی را برای شستن استفاده می کند. وقتی ظرف کمی در دستگاه است مثلا فقط یک سبد پر شده باشد، با انتخاب برنامه Half load فقط یک سبد در معرض شستشو قرار می گیرد. حتی می توانید انتخاب کنید که سبد بالایی شسته شود یا سبد پایینی و به این شکل آزادی عمل خواهید داشت. بهتر است توجه داشته باشید که یکی از سبدها را انتخاب کنید در غیر اینصورت هر دو شسته خواهند شد.

برنامه UV در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی در معرض ته مانده غذاها و آب است یعنی کاملا یک محیط مساعد برای رشد باکتری، کپک و قاچ هاست. ظروفی که در ماشین ظرفشویی شسته می شوند باید تمیز باشند زیرا ما از آنها برای خوردن غذا و آشامیدن آب استفاده می کنیم. برنامه UV با اشعه، کمک به ضدعفونی کردن ظروف و دستگاه می کند تا بهداشت ماشین ظرفشویی رعایت شود. با روشن کردن این برنامه یک کد اختصاری با عنوان ST نمایان می شود و تا چند ساعت فعال است. این چرخه 25 دقیقه فعال و 95 دقیقه از کار می افتد.

کاربرد Delay start در ماشین ظرفشویی ال جی

با فعال کردن این برنامه شما می توانید زمانی بین 1 ساعت تا 19 ساعت بعد را برای شستشوی ظروف فعال کنید. یعنی این ساعت ممکن است 5 ساعت بعد یا 15 ساعت بعد باشد. می توانید ساعت مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و یک چرخه مناسب شستشو را هم وارد کنید و درب دستگاه را ببندید تا در صورت فرا رسیدن زمان شستشو کار خود را آغاز کند. این برنامه به شما در انتخاب اینکه چه زمانی ظروف شسته شوند آزادی عمل خواهد داد. و اگر مایل نیستید همان لحظه ظروف خود را بشویید می توانید از این برنامه از دکمه های ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

تنها نمایندگی رسمی خدمات گلدیران (LGوGPLUS) در پردیس، بومهن، رودهن، دماوند، گیلاوند و لواسان​

1 دیدگاه در “نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

  1. مسلم اصغری گفت:

    سلام. دسترسی آسان به دفترچه استفاده از ظرفشویی ال جی مدل D1452wf🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *