مجله لوازم خانگی

یخچال هر چند دقیقه اتومات می کند؟

اتومات کردن یخچال

بسیاری از افراد از روشن و خاموش شدن بی وقفه یخچال خود و صدای آن شکایت دارند. از آنجا که این مشکل می ‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود بهتر است هرچه سریع ‌تر علت اینکه چرا یخچال زود اتومات می کند را پیدا کرده و در صدد رفع آن باشید. اگر تا به حال با این مشکل روبرو نشده‌اید و علت‌ های بروز آن را نمی ‌دانید در این متن از ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس به اتومات کردن یخچال پرداخته ایم.

اتومات کردن یخچال چگونه است؟

ترموستات کار اتوماتیک کردن یخچال را انجام می دهد. همچنین این قطعه به صورت اتوماتیک دمای یخچال را ثابت و تنظیم می کند و در صورتی که لازم باشد به کمپرسور دستور می دهد که کار کند یا نکند. به طور مثال دستگاهتان را بر روی ۵ درجه تنظیم می کنید. در این لحظه ترموستات دستور می دهد که تا وقتی که دمای یخچال به ۵ درجه برسد کار کند و کمپرسور نیز همکاری داشته باشد. سپس بعد از اتمام عملیات دما ثابت می شود و همکاری کمپرسور به پایان می رسد. در صورتی که این روند به پایان نرسد اصطلاح اتومات نکردن به کار می رود. به وجود آمدن اختلال در ترموستات یخچال دلیل یکسره کار کردن آن است.

یخچال فریزر هر چند دقیقه اتومات می کند؟

تمامی یخچال فریزرها باید بعد از مدتی کار به حالت استراحت بروند و اینجور نباشد که پیوسته کار کنند. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که یخچال چند ساعت باید کار کند؟ در پاسخ باید گفت بسته به نوع برند این زمان متفاوت خواهد بود ولی به طور معمول زمانی که یخچال شما 45 دقیقه کار می کند باید 15 دقیقه به حالت خاموشی برود. بعضی از افراد زمانی که یخچال به حالت استراحت می روند فکر می کنند که دستگاه خراب است. اصلا نباید برای این مساله نگران باشید. برعکس زمانی که یخچال اتومات نکند باید نگران باشید.

یخچال فریزر هر چند دقیقه اتومات می کند؟

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال

نحوه سرد و خنک کردن داخل محفظه یخچال و فریزر با استفاده از گاز فریون داخل موتور و کندانسور، اواپراتور انجام می شود که با پخش گاز داخل محفظه گرمای لازم آنرا می گیرد و سپس گاز تبخیر می شود. در واقع از کار افتادن و خرابی موتور یخچال به معنای یک ماشین بدون موتور است که به هیچ دردی نمی خورد اما در این بین مدت زمان روشن شدن موتور ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و مدت زمان خاموش شدن آن به ۱۵ دقیقه می رسد که اصطلاحا به آن اتومات کردن یخچال می گویند.

مدت زمان اتومات کردن یخچال چقدر است؟

زمان اتومات کردن یخچال به برند یخچال هم بستگی دارد این استاندارد در برندهای مختلف متفاوت است. اما به طور میانگین بین 30 تا 40 یا 45 دقیقه مداوم کار کرده و بین 10 تا 15 دقیقه یخچال در حالت استراحت باقی می ماند.

مدت زمان اتومات فریزر چقدر است؟

اتومات کردن فریزر چیزی مجزا از سیستم یخچال نیست پس قانون زمان اتومات یخچال بین بازه زمان 30 تا 45 دقیقه و استراحت 15 دقیقه ای شامل فریزر هم می شود.

تعمیر یخچال و فریزر ال جی در پردیس توسط نمایندگی مجاز گلدیران
یخچال و فریزر جزو مهمترین دستگاه های برقی در خانه است. امروزه دیگر تصور زندگی بدون یخچال را نمی توان داشت چرا که برخی از ما برای صرفه جویی در زمان بسیاری از مواد غذایی را داخل فریزر قرار می دهیم تا در صورت لزوم به سرعت از آن استفاده کنیم.
ضمن اینکه برای سالم ماندن مواد غذایی آنها را در قسمت یخچال و خنک کننده نگهداری می کنیم. اما به صورت کاملا طبیعی برخی مواقع این وسیله مهم دچار اختلال در عملکرد و سرمایش می گردد. که بهترین کار این است که به سرعت از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید.

تعمیر یخچال فریزر ال جی در پردیس

یخچال نو چند ساعت باید کار کند؟
اگر قصد روشن کردن یخچال نو را دارید یا اگر بعد از جا به جایی یخچال می ‌خواهید آن را به برق زده و راه ‌اندازی کنید، باید بدانید که بهتر است یخچال در چنین شرایطی تا چه مدت روشن نگه داشته شود. تحقیقات نشان داده‌اند که یخچال‌ها باید ۸۰ تا ۹۰ درصد زمان را کار کنند. هر یخچال یک کمپرسور دارد که باید به مدت طولانی کار کند. علت این است که بیشتر انرژی در چرخه کمپرسور مصرف می ‌شود. اگر می خواهید بدانید یخچال نو چند ساعت باید کار کند؟ در واقع، یخچال را پس از انتقال بهتر است تا 12 ساعت به برق نزنید و پس از آن به طور مداوم می تواند روشن بماند.

مدت زمان اتومات یخچال امرسان

یخچال امرسان یکی از پر طرفدار ترین یخچالهای بازار ایران است.اتومات کردن یخچال امرسان در بازه زمانی 30 دقیق یکبار اتفاق می افتد.

مدت زمان اتومات یخچال سامسونگ

در واقع، زمان اتومات کردن هر یخچال متفاوت است؛ زیرا این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد. به طور معمول میانگین زمان چرخه اتومات حدود ۳۰ دقیقه است، اما این عدد تنها برای زمانی است که یخچال بسته بماند. عواملی که بر چرخه اتومات یخچال های سامسونگ تاثیر می گذارند، شامل دمای بیرون یخچال، محتوای داخل و تعداد دفعات باز شدن درب است. به عنوان مثال، اگر تنها زندگی می کنید و درب یخچال تان را زیاد باز و بسته نمی کنید، اتومات کردن یخچال تان حدودا هر ۳۰ دقیقه تکرار می شود.

مدت زمان اتومات یخچال هیمالیا

پس از به برق زدن یخچال هیمالیا در ابتدا یخچال تا 48 ساعت در حالت عدم اتومات قرار می گیرد پس از استیبل شدن این دستگاه به صورت خودکار هر 25 دقیقه یکبار اتومات کردن یخچال هیمالیا اتفاق می افتد.

مدت زمان اتومات یخچال اسنوا

یخچال فریزر اسنوا  به طور کلی 10 الی 15 دقیقه یکبار است. و بعد از آن یخچال به مدت نیم ساعت به صورت مداوم کار می کند.

مدت زمان اتومات یخچال الکترواستایل

مدت زمان اتومات یخچال الکترواستایل یا مدت زمان کارکرد این یخچال بستگی به درجه دمای یخچال دارد. هر چقدر دمای یخچال بالا باشد (سرد باشد) مدت زمان کار کردن یخچال بیشتر می شود. به طور معمول و عادی مدت اتومات کردن یخچال الکترواستایل 10 دقیقه فعالیت و 30 دقیقه استراحت است.

مدت زمان اتومات یخچال ال جی

اتومات کردن یخچال ال جی هم مانند برخی دیگر از برندها به این بستگی دارد که روی چه دمایی تنظیم شده است. به طور میانگین از کمترین درجه تا بیشترین بین زمان 30 دقیقه تا 35 دقیقه یکبار اتومات خواهد کرد.


تعمیر یخچال فریزر بوش در پردیس توسط نمایندگی مجاز گلدیران

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

حالا که به اتومات کردن یخچال آشنا شدیم بهتر است با علت اتومان نکردن یخچال نیز آشنا شویم.

– قطع نشدن برق کمپرسور

در زمان روشن بودن یخچال فریزر، همواره کمپرسور آن صدای کمی دارد که به صورت صدایی یکنواخت شنیده می‌شود. اگر متوجه تغییر در این صدا و افزایش آن شُدید و همچنین شاهد اتومات نکردن دستگاه برای مدت زمانی طولانی بودید، شاید کمپپرسور یخچال فریزر شما ایراد پیدا کرده باشد. تشخیص وجود خرابی در موتور و تعمیر آن یک کار کاملاً تخصصی است.

– گرفتگی یا مسدود شدن لوله های کندانسور یخچال

لوله های کندانسور کار گردش هوا را برای خنک شدن دستگاه انجام می دهند. هنگامی که این لوله ها تمیز نباشند و رسوبات، گرد و خاک و… در آنها وجود داشته باشد، هوا به خوبی گردش ندارد و یخچال سرد نمی شود و اتومات کردن یخچال به مشکل می خورد.

– خرابی فن اواپراتور که وظیفه آن چرخاندن هوای سرد داخل یخچال است

موتور اواپراتور در قسمت فریزر قرار دارد و در حالت کار کردن می‌توانید صدای آن را شنیده و حرکت هوا را احساس کنید. اگر فن اواپراتور کار نکند، هوای سرد جابجا نشده، یخچال سرد نشده، ترموستات دمای صحیح را اندازه‌گیری نمی کند. در نتیجه کمپرسور بیش از حالت عادی کار خواهد کرد.

– خرابی موتور فن کندانسور

یکی از شایع ترین دلایلی که باعث می شود به یخچال فریزر فشار بیاید و بیش از حد کار کند و اتومات نکند، بودن یخچال در یک محیط پر از گرد و غبار است. اگر در محیط آلوده زندگی می کنید و یا در منزل چندین حیوان خانگی دارید، گرد و غبار های محیط در اطراف لوله های پیچ در پیچ کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند برخورد می کند و همین امر باعث می شود  قدرت یخچال گرفته شود.

پس از گذشت چند سال، به مرور گرد و غبار بر روی لوله‌های کندانسور واقع در پشت یخچال می‌ نشیند. این کثیفی ‌های انباشته شده می‌تواند به موتور فن کندانسور فشار وارد کرده و باعث اتومات نکردن یخچال فریزر شود.

– خرابی سنسور دیفراست

سنسور دیفراست، دمای یخچال را تشخیص می دهد. و پس از رسیدن به میزان مطلوب، از طریق برد فرمان قطع به کمپرسور را می دهد. در صورت خراب شدن سنسور دیفراست به طور مداوم و یکسره بدون اتومات کردن یخچال کار خواهد کرد. زمان بندی انجام عمل دیفراست یا برفک زدایی در یخچال فریزر را تنظیم می‌کند.

در صورتی که این قطعه خراب شود، هیتر دیفراست به موقع عمل نکرده و برفک و یخ در یخچال فریزر شما باقی می‌ماند. وجود این برفک‌ها مانع از گردش هوا در یخچال می‌شود و بنابراین دستگاهتان اتومات نمی‌کند. برای بررسی سالم بودن تایمر دیفراست به دانش فنی نیاز دارید.

– نشتی گاز و خالی شدن گاز یخچال

نشتی گاز سرد کننده در یخچال کارکرد دستگاه را مختل کرده و سرمای یخچال را به شدت کاهش می دهد. نشتی گاز باعث می شود کمپرسور یخچال نتواند طی فرآیند خنک سازی، دمای مطلوب یخچال را تنظیم کند. و در نتیجه باعث برهم خوردن زمان اتومات یخچال و خاموش نشدن یخچال می شود.

اگر از یخچال فریزرهای قدیمی استفاده می ‌کنید و شاهد برفک یا یخ در بخشی از فریرز آن بودید، این موضوع حاکی از نشتی گاز می ‌باشد. برای اینکه از وجود نشتی اطمینان حاصل کنید، باید یخچال را خاموش کنید و اجازه دهید برفک‌ ها آب شوند. پس از روشن کردن مجدد یخچال فریزر، در صورتی که احساس کردید سرمای داخل یخچال کم است، این به معنی نشتی گاز دستگاه است.

یخچال فریزرهای دیفراست جدید دارای صفحه ای به نام صفحه سرما در انتهای یخچال یا بدنه آن هستند. اگر مشاهده کردید که قسمتی از این صفحه دارای برفک است یا صفحه خیس است، علت آن نشتی گاز یخچال فریر شما است. حتی در صورت وجود این مشکل سرمای داخل یخچال شما طبیعی و نرمال است در یخچال‌های نوفراست به ندرت با مشکل این چنینی مواجه می‌شوید.

تعیین مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال اگر مشکلی در قطعات آن وجود نداشته باشد، به عوامل زیر بستگی دارد.

  • نو بودن یخچال
  • جا به جایی یخچال
  • تنظیم دمای یخچال
  • برند یخچال

تعمیر یخچال فریزر هیمالیا در پردیس

نشانه های اتومات نکردن یخچال

در ادامه به علت های اتومات نکردن یخچال میپردازیم.

1. نشتی آب از زیر یخچال

یخ زدن داخل یخچال یکی از دلایل اتومات نکردن یخچال است پس مدتی این یخها آب شده و آب از زیر یخچال به بیرون می ریزد در این حالت می تواند نشان اتومات نکردن نیز باشد.

2. خرابی فن

به طور کلی می توان گفت فن یخچال دائما در حالت کار کردن است و برای اینکه یخچال بتواند کارکرد صحیحی داشته باشید، این فن باید بتواند به درستی کار کند. اما این مسئله که فن یخچال به صورت مداوم در و بدون استراحت در حال کار باشد، مسئله مهمی است که نیاز به بررسی دارد چون می تواند دلیلی بر برهم خوردن زمان اتومات یخچال باشد.

3. برفک زدن دیواره یخچال

برفک زدن دیواره یخچال نشانه از این است که موتور مداوم در حال کار کردن است و استراحت نمی کند تا دمای داخل یخچال مناسب و کنترل شود. یکی از نشانه های برهم خوردن زمان اتومات یخچال برفک روی بدنه دستگاه است.

4. تنظیم نشدن دمای یخچال

در یخچال فریزرهای جدیدتر، سنسور دستگاه می‌ تواند یکی از علت های اتومات نکردن یخچال فریزر باشد سنسور دستگاه می تواند روی اتومات کردن یا نکردن یخچال تاثیر بگذارد. این قطعه دمای داخلی یخچال را کنترل می کند. عدم تنظیم نشدن دما در این روند اختلال ایجاد می کند. برای رفع مشکل اتومات نکردن یخچال فریزر با نمایندگی ال جی پردیس تماس بگیرید. در مرکز تعمیرات و عیب یابی ال جی پردیس می توانید علت اینکه چرا یخچال شما دیرتر از زمان طبیعی اتومات می کند را متوجه شوید.

همچنین علتهایی چون تایمر روشن و خاموش شدن یخچال و پرسشهایی نظیر اینکه اتومات یخچال چقدر طول می کشد؟ را می توانید با مشاوران این مجموعه در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنید. زمان روشن و خاموش شدن یخچال و زمان اتومات یخچال به عوامل بسیاری بستگی دارد که اگر ایرادی شامل حال یخچال باشد این زمان بر هم خورده و مختل می شود.

در این مقاله متوجه شدیم یخچال فریزر چند ساعت باید کار کند تا خاموش شود و اتومات کردن یخچال به چه عواملی بستگی دارد. نمایندگی ال جی پردیس آماده پاسخ گویی به سوالات شما در این خصوص و بر طرف کردن ایرادات دستگاه برای کاربران می باشد.

2 دیدگاه در “یخچال هر چند دقیقه اتومات می کند؟

  1. محمد گفت:

    سلام من یه یخچالی دارم الکترواستیل تازه امروز ترموستاتش و تعویض کردم حدودا 3 هفته قبلم موتورش سوخته بودم تعویض کردیم ولی مشکلی که داره اینه که یخچال الان حدودا 5 ساعته که تعمیر کار ترموستاتشو عوض کرده تو این زمان گفتش که میزارم رو برفک زدا بعد از 30 تا 40 دقیقه شروع به کار میکنه که دقیقا راس اون زمان کار کرد اما از ساعت 12 و نیم که کار کرد تا همین الان ساعت 5 و نیم عصر یکسر داره کار میکنه دمای فریزرش خوبه دمای یخچالش خوبه اما این اتوماتیک نکردن نگرانم کرده

  2. علی گفت:

    سلام یخچال فریزردوقلو هیمالیا تازه خریدم یکی دوبارشده که صداش یکدفعه قطع میشه لامپ داخل یخچال هم خاموش میشه ولی علامت سی روی صفحه ی نمایش روشنه علتش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *