مجله لوازم خانگی

روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

فهرست مطالب

ماشین ظرفشویی یک دستگاه بسیار محبوب بین افراد است که شبیه به یک فرد کمکی در شستشوی ظروف کمک می کند. در طی سالهای اخیر گزینه های مختلفی را به ماشین های ظرفشویی اضافه کرده اند. مثل عیب یابی های خودکار و اعلام کدهای خطا برای خرابی یا وجود هرگونه ایرادی، اما همگی این هشدارها مثل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی نشانه ایراد و خرابی نیست، بلکه برای این است که کاربر نگاهی به مخزن نمک بیاندازد و از سطح نمک داخل مخزن مطلع شود. در این متن از ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس سعی داریم تا روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی را مورد بررسی قرار دهیم.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

آب شهری دارای سختی است و برای اینکه این سختی گرفته شود از نمک ظرفشویی در ماشین ظرفشویی استفاده می شود. این نمک از ایجاد رسوب در دستگاه و مسیر آب و همچنین ایجاد لکه های سفید روی ظروف جلوگیری می کند. به طور کلی استفاده از نمک ظرفشویی در ماشین ظرفشویی یک ضرورت است و برای آن یک مخزن طراحی شده است که کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی زمانی روشن می شود که سطح نمک داخل مخزن کم شده و یا مشکلی در مخزن نمک ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

این هشدار با روشن شدن کلمه S بر روی نمایشگر قابل رویت است. چراغ ماشین ظرفشویی در واقع به یک سنسور تشخیص وصل شده است. ابتدا محلول حل شده داخل مخزن را بررسی می کند و بر اساس حساسیت به ماده نمک ظرفشویی تشخیص می دهد که این مخزن از ماده نمک پر است یا نه. اگر چراغ روشن شده باشد این یعنی که سنسور تشخیص داده است که در حال حاضر هیچ نمکی در محفظه موجود نیست و باید برای پر کردن آن اقدام کنید. گاهی هم بر اثر بروز مشکلاتی فنی ممکن است این چراغ روشن شده و خاموش نشود. که با مطالعه این متن می توان تا حدود بسیاری از دلیل مشکل خاموش نشدن چراغ ماشین ظرفشویی آگاهی پیدا کرد و متناسب با آن در مواقع ضروری عمل کرد.

مقدار نمک ماشین ظرفشویی ال جی چقدر باید باشد؟

معمولا وقتی نمک را داخل مخزن می ریزیم باید یک بند انگشت فضای خالی تا در پوش مخزن داشته باشد و کاملا پر نشود. برای اینکه نمک را داخل مخزن بریزید حتما باید دستگاه را از برق کشیده و قفسه های دستگاه را خارج کنید. سپس در پوش مخزن را باز کرده و با کمک یک قیف نمک ها را داخل آن بریزید.

مقدار نمک ماشین ظرفشویی ال جی چقدر باید باشد؟

در صورت باز کردن در مخزن اگر آب از آن خارج شد طبیعی است. پس از ریختن پروسه نک داخل محفظه در انتها اطراف آن را با یک دستمال تمیز و خشک پاک کنید که موجب ایجاد سفیدک در آن قسمت نشود. اگر مقدر نمک ماشین ظرفشویی کم باشد ظروف به درستی تمیز نمی شوند و رو ی ظروف شیشه ای لکه آب مشاهده خواهید کرد و در ضمن به مرور زمان دستگاه رسوب می گیرد. از طرفی اگر یک بند انگشت فضای خالی مخزن نمک را جدی نگیرید و آن را بیش از حد پر کنید با لکه های سفیدک روی ظروف مواجه خواهید شد.

دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

روشن شدن این چراغ دلایل متعددی دارد برای اینکه بدانیم علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی چیست تعدادی از موارد را بررسی کرده ایم. که در ادامه به آن می پردازیم.

نشتی نمک از مخزن نمک

اگر متوجه شدید که دستگاه دچار نشتی نمک شده است ابتدا در پوش را چک کنید. شاید به درستی بسته نشده باشد و یا به مرور زمان با دفرمه شدن به درستی بسته نمی شود. در حالت دیگر امکان دارد مخزن بیش از حد پر بوده و یا دلیل این است که محفظه دارای ایراد است و نمک از آن نشت می کند.

برای اینکه نمک از مخزن نشت نکند باید نکاتی را رعایت کنید. نباید هر موقع که دوست داشتید در مخزن را برداشته و داخل آن نمک بریزید. اگر دستگاه نیاز به نمک داشته باشد چراغ هشدار آن روشن می شود. از پر کردن بیش از حد محفظه نمک خودداری کنید این محفظه باید به اندازه یک بند انگشت فضای خالی داشته باشد.

استفاده از نمک بی نمک در هنگام شستشو

به نظر می رسد که نمک ظرفشویی همان نمک خوراکی باشد و یا همان عملکرد را دارد. در صورتی که به لحاظ ترکیبات و نوع کارکرد باهم متفاوت هستند. نباید از نمک خوراکی برای پر کردن محفظه نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید. دلیل مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ممکن است این باشد که از نمک خوراکی استفاده کرده اید.

نمک خوراکی از کریستال های کوچک و پودری شکل به وجود آمده است و در صورت برخورد با آب، خمیری شکل می شود اما کریستال های نمک ظرفشویی بزرگتر هستند که وقتی با آب برخورد می کنند به راحتی در آب حل می شوند. در حالتی که مخزن بدون نمک شروع به کار کند سنسور نمک روشن می شود و در عین حال اگر از نمکی جز نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید می تواند دلیل مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی باشد.

استفاده از نمک بی نمک در هنگام شستشو

سوختن سنسور نمک

اگر با روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی رو به رو شدید ابتدا باید مخزن را چک کنید اگر با مراحل ریختن نمک و هم زدن آن مشکل حل نشد ممکن است ایراد از سنسور نمک باشد. در این حالت سنسور خراب است و نمی تواند میزان نمک داخل مخزن را به درستی تشخیص دهد برای همین روشن می شود و خاموش نخواهد شد. از این رو برای حل این مشکل باید سنسور مخزن را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. برای اینکار باید از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

فعال نبودن سنسور نمک در دستگاه

گاهی هرچقدر هم که عمل هم زدن نمک را در مخزن ادامه می دهید چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی خاموش نمی شود. احتمال دارد که سنسور فعال نیست و قابلیت تشخیص خود را از دست داده است. وقتی نمک را در مخزن هم می زنیم سنسور کم کم متوجه وجود نمک در ماشین ظرفشویی می شود در صورتی که سنسور فعال نباشد و کار نکند دلیل مشکل خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ممکن است همین باشد. یعنی فعال نبودن سنسور نمک ماشنی ظرفشویی.

خالی بودن مخزن نمک

همیشه باید مخزن نمک ماشین ظرفشویی پر باشد. هیچگاه مخزن را خالی نگذارید. علت خاموش نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی می تواند پایین بودن سطح نمک یا نبود نمک در مخزن آن باشد. مخزن را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را پر کنید. در حالت طبیعی باید بعد از ریختن نمک در محفظه پس از مدتی چراغ نمک ماشین ظرفشویی خاموش شود. در غیر اینصورت با یک تکنسین تماس بگیرید. برای اینکه مطمئن شوید مخزن پر است یا نه باید نمک را داخل آن ریخته و مدام هم بزنید و به اندازه یک بند انگشت محتویات مخزن باید با درب فاصله داشته باشد.

نمک نامرغوب

سنسور شناسایی نمک ماشین ظرفشویی برای تشخیص اینکه در مخزن نمک وجود دارد یا نه یکسری فاکتورهای این ماده را بررسی می کند و متناسب با آن متوجه می شود که در دستگاه نمک ظرفشویی وجود دارد. در حالتی که از نمک های نامرغوب و تقلبی استفاده کنید سنسور نمی تواند تشخیص بدهد که نمکی داخل دستگاه ریخته شده است و چراغ روشن می ماند. برای همین است گاهی همه مراحل را به درستی طی می کنید و مخزن هم پر کرده اید اما چراغ همچنان روشن است. باید از نمک و جلا دهنده های معتبر استفاده کنید برخی از این نمک ها نامرغوب هستند و به مرور زمان هم به ظروف و هم به ماشین ظرفشویی لطمه وارد می کنند.

پر بودن بیش از حد نمک در مخزن

اگر نمک بیش از حد در مخزن باشد یعنی خارج از ظرفیت محفظه نمک داخل ان ریخته شده است. روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی می خواهد این هشدار را بدهد که یعنی در این قسمت از دستگاه مشکلی رخ داده است. این هشدار برای نبود نمک در مخزن است اما با پر بودن بیش از حد هم این اتفاق رخ می دهد. باید محفظه را خالی کنید و دوبار به روشی صحیح به پر کردن آن اقدام کنید. برای اینکار درپوش مخزن را بردارید با کمک یک قیف و چند لیوان آب محلول داخل مخزن را رقیق کنید و هم بزنید سپس یک چرخه شستشو برای آن انتخاب کرده و اجازه دهید کار کند. این کار را چندبار تکرار کنید و حتما به مقداری قابل توجهی مخزن را پر کرده و هم بزنید تا نمک از مخزن خارج شود.

پر بودن بیش از حد نمک در مخزن

علت زود به زود روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

چراغ نمک ماشین ظرفشویی نباید با فاصله کوتاهی پس از پر کردن مخزن روشن شود. اگر این اتفاق مدام می افتد می تواند به دلیل این باشد که:

  • سنسور تشخیص نمک سوخته
  • درب مخزن باز مانده
  • درب مخزن به درستی بسته نمی شود
  • واشر مخزن خراب است
  • مخزن بیش از حد پر است
  • مخزن سوراخ شده است

اهمیت سرویس های دوره ای در روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

تمامی دستگاه های برقی یک عمر مفید دارند. یعنی به طور واضح قطعاتی که در ماشین ظرفشویی به کار برده شده تا همیشه نمی توانند مثل روز اول به کار خود ادامه دهند. باید بهاین نکته توجه کنید که این قطعات پس از طی کردن عمر مفید خود باید تعویض بشوند و از قطعات جدیدتری استفاده کنید. برای اینکار کافی است تا از امکانات بازدید و سرویس های دوره ای توسط تکنسین متخصص استفاده کنید.

با چک کردن دستگاه توسط تکنسین از بروز نا به هنگام برخی مشکلات اینچنینی مثل: خرابی سنسور تشخیص نمک، سوراخ بودن محفظه، خراب بودن درب مخزن نمک و این موارد جلوگیری کرد. تنها کافی است هر 6 ماه یکبار برای سرویس دوره ای و بازدید تکنسین از دستگاه با نمایندگی های معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس حاصل کنید.

مهم است تا برای تعمیر، تعویض قطعه و سرویس های دوره ای که هر 6 ماه یکبار برای دستگاه واجب است یک متخصص خوب را انتخاب کنید. برای انتخاب یک متخصص خوب در این خصوص م توانید از نمایندگی های معتبر مشاوره بگیرید. ال جی پردیس دارای تکنسن های ماهر و مجرب است و در این خصوص خدمات مناسبی ارائه می دهد.

تنها نمایندگی رسمی خدمات گلدیران (LGوGPLUS) در پردیس، بومهن، رودهن، دماوند، گیلاوند و لواسان​

4 دیدگاه در “روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

  1. حسین گفت:

    سلام خسته نباشی من یک ماشین ظرف شویی الجی 512 دارم آکبند گرفتم ولی چراغ نمک خاموش نمیشه و بعد از شست و شو میزان نمک داخل مخزن کم نمیشه و دوستان گفتن که باید آب وارد مخزن نمک شود ولی این اتفاق هم نیفتاد و نمک داخل مخزن کاملا خشک هست علتش چیه ؟

    البته تنظیمات دستگاه هم گذاشتم روی H3 ولی باز اتفاقی نیفتاد

    1. مهدی گفت:

      پاسخ به حسین چیست

  2. حسین حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید من یک ظرف شویی الجی مدل 512 دارم آکبند حدود یک ماه خریدم تا حال 4 بار ظرف شسته هر دفعه هم بعد از اتمام ظرف شویی از زیر مخزن جلا دهنده ومایع جلا نشتی می‌کنه که اگه متوجه نشدم باعث زنگ زدگی ظرف شویی میشه آیا زیر این مخزن واشری هست که خراب شده باید تعویض بشه یا شلنگی از جاش در اومده ممنون میشم راهنمایی کنید یعنی وقتی مخزن را زیرش را نگاه میکنم به اندازه یک کاغذ از درب ظرف شویی فاصله داره

    1. محمد احمدی مجد گفت:

      سلام سوپاپ مخزن نشتی دارد که باید کل مخزن تعویض شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *