مجله لوازم خانگی

تفاوت مایکروفر و سولاردام چیست؟

تفاوت مایکروفر و سولاردام

سولاردام و مایکروفر از مهم‌ترین دستگاه‌های آشپزی و پخت و پز غذا محسوب می‌شود که استفاده از آن‌ها در تمام خانه‌ها دیگر باب شده است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان در کمترین زمان ممکن غذا‌ها را گرم و آماده کرد اما بسیاری از افراد به خوبی و درستی نمی‌دانند که تفاوت مایکروفر و سولاردام چیست؟ در این مقاله در وب سایت ال جی پردیس قصد داریم به بررسی کامل و جامعی از مهم‌ترین تفاوت‌ها و فرق مایکروفر و سولاردام بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با مایکروفر و سولاردام و مایکروویو

همانگونه که اشاره شد، مایکروفر و سولاردام و مایکروویو از مهم‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود که برای پخت و پز غذا‌ها به کار گرفته می‌شوند اما این دو دستگاه از لحاظ کارایی بایکدیگر تفاوت‌هایی دارند. آشنایی با تفاوت مایکروفر و سولادام و مایکروویو باعث می‌شود که افراد بتوانند در هنگام خرید به خوبی نیاز خود را مورد سنجش قرار بدهند و بهترین انتخاب را داشته باشند.

قبل از اینکه به سراغ تفاوت هر کدام از دستگاه‌های نام برده بپردازیم، لازم است که هر کدام از آن‌ها را به صورت مختصر معرفی نماییم تا شما عزیزان بتوانید درک بهتری از آن‌ها داشته باشید.

آشنایی با مایکروفر

محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین دستگاه در زمینه پخت و پز و گرم کردن غذا، مایکروفر نام دارد و دارای کاربرد‌های می‌باشد. علاوه بر اینکه از این دستگاه جهت پخ و پز استفاده شود، امکان یخ زدایی مواد غذایی با آن وجود دارد. در بخش‌های داخلی این دستگاه، موارد مختلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد‌های مختلفی دارند و مکانیزم این دستگاه به این صورت است که پس از روشن شدن، موارد و المنتهای مختلف داخلی شروع به داغ شدن و گرما دادن می‌کنند و باعث پخت و گرمایش مواد غذایی می‌شوند. علاوه بر این مورد، در اطراف بخش بیرونی این دستگاه دکمه‌های فشاری و لمسی مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها مربوط به ویژگی خاصی هستند.

آشنایی با مایکروویو

مایکروویو از دیگر دستگاه‌های گرمایش غذا محبوب هستند که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مایکروفر می‌باشند و تقریباً کارکردی مشابه همدیگر دارند. این دستگاه برای انجام فعالیت خود، با استفاده از المنتی با نام مگنترون، گرمایی را تولید می‌کند که آن را به دیواره‌های دستگاه ساطع می‌کند که سپس این گرما باعث گرم شدن غذا‌ها می‌شود. لازم به ذکر است این دستگاه به نسبت مایکروفر، می‌تواند مولکول‌های غذا را بین ببرند و حالت خشکی را به غذا‌ها ارائه دهد.

آشنایی با سولاردام

سولاردام یا سولاردم، از دیگر وسایل و لوازم برقی در زمینه پخت و پز محسوب می‌شود که به نسبت دیگر وسایل برقی مشابه، از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. امروزه برند‌های زیادی به تولید این لوازم برقی مشغول هستند و به دلیل ویژگی‌هایی که در آن گنجانده شده است، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تفاوت سولاردام با مایکروویو در چیست؟

در تفاوت مایکروفر و سولاردام بایستی بدانید که سولاردام از المنتهای نورانی برخوردار است که با استفاده از آن دستگاه فعالیت خود را شروع می‌کند و می‌تواند در کمترین زمان ممکن گرما را به سوی مواد غذایی ساطع کند. در قسمت زیرین این دستگاه‌ها نیز سیستمی با نام مگاهیتری وجود دارد که می‌تواند امواج گرمایشی را از کف به سمت غذا‌ها ارائه دهد و باعث بهتر گرم شدن غذا شود. با استفاده از سولاردام، مواد غذایی به طور کامل گرم می‌شود و حس بهتری را ارائه می‌دهد.

دلایل خراب شدن مایکروفر های جدید

آشنایی با تفاوت مایکروفر و سولاردام

حال پس از آشنایی با مهم‌ترین دستگاه‌های گرمایشی غذا، لازم است با تفاوت هرکدام از آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به معرفی کامل و جامعی از مهم‌ترین تفاوت‌های مایکروفر و سولاردام خواهیم پرداخت.

ضرر و آسیب

لازم به ذکر است که استفاده از سولاردام و مایکروفر هر دو برای بردن ضرر دارد زیرا این دستگاه‌ها امواج صوتی و مغناطیسی را به غذا اضافه می‌کنند و می‌توانند برخی از خواص مواد غذایی را از بین ببرند. در اندازه ضرر بین این دو دستگاه لازم است ذکر کنیم که هر دو آن‌ها از یک سیستم واحد بهره‌مند هستند و همین مسأله نشان می‌دهد که استفاده از هر کدام از آن‌ها به یک اندازه برای بدن ضرر دارد.

در این مورد تفاوت مایکروفر و سولاردام چنان مهم و آشکار نمی باشد.

کاربرد مایکروفر چیست؟

اگر لازم باشد که از دستگاه گرمایشی بدون ضرر استفاده کرد، بدون شک سولاردام و مایکروفر گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند بلکه فر بهترین جایگزین است.

نحوه قرار‌گیری المنت ها

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در این دوستگاه وجود دارد، نحوه قرار‌گیری المنتهای گرمایشی است. المنتهای گرمایشی سولاردام علاوه بر اینکه همچون مایکروفر قادر هستند از بخش‌های بالایی و مختلف به غذا گرمایی دهند، به دلیل دارا بودن هیتر در قسمت پایینی می‌توانند غذا را از پایین نیز گرم کنند که این موضوع نشان دهنده برتری سولاردام در این زمینه می‌باشد.

سینی‌های دوار

از دیگر تفاوت مایکروفر و سولاردام می‌توان به نوع سینی‌های قرار گرفته در آن‌ها اشاره کرد. این سینی به این دلیل در این دستگاه‌ها قرار دارند تا مشخص کنند که غذا بایستی به طور دقیق در کدام قسمت از بخش داخلی دستگاه قرار بگیرد تا بتواند به صورت کامل و بی‌نقص گرم شود.


چرا دکمه ماکروفر کار نمی کند؟

جنس سینی در هر کدام از این دستگاه‌ها متفاوت است. در سولاردام‌ها از سینی‌هایی با جنس فولاد ضد زنگ استفاده شده است. استفاده از چنین جنسی به دلیل تمرکز حرارت بر غذا بوده است که از طریق سینی بهتر به آن می‌رسد اما در مایکروفر‌ها از سینی‌های شیشه‌ای استفاده شده است که شستشو و تمیزی آن به نسبت جنس فولادی کمی سخت‌تر است.

نحوه باز شدن درب

یکی دیگر از تفاوت مایکروفر و سولاردام، نحوه باز شدن درب این دستگاه‌ها می‌باشد. در بسیاری از مواقع درب مایکروفر‌ها از سوی راست به چپ باز می‌شود و در سولادام‌ها درب از سوی بالا به سمت پایین باز می‌شود. همین موضوع جزئی باعث شده است که بتوان غذا و مواد غذایی را راحت‌تر در دستگاه‌های سولاردام قرار داد.

سولاردام کم ضررتر است یا مایکروفر؟

ناگفته نماند که در دستگاه‌های سولاردام، صفحه نمایش به صورت افقی در قسمت فوقانی درب قرار گرفته است و این در حالی است که صفحه نمایش مایکروفر‌ها به صورت عمودی و در کنار درب دستگاه تعبیه شده است.

سرعت پخت

یکی دیگر از تفاوت مایکروفر و سولاردام، سرعت پخت غذا توسط آن‌ها می‌باشد. به طور معمول باید توجه داشته باشید که سرعت پخت در دستگاه‌های سولادارم سه برابر بیشتر است از مایکروفر و مایکروویو است.

البته فراموش نشود سرعت پخت با سرعت گرم کردن تفاوت دارد، در هر دو دستگاه سولاردام و مایکروویو از یک مگنترون ثابت برای گرم کردن غذا استفاده می‌شود، اما برای پخت غذا در سولاردام از دو المنت اضافی نیز استفاده می‌شود و همین موضوع منجر به ایجاد تفاوت در زمان طبخ غذا است. از سویی دیگر جنس سینی دوار سولاردام‌ها از فلز ضد زنگ است و همین موضوع بازتابش امواج نور را بیشتر می‌کند و آن را بر روی غذا متمرکز می‌کند. بنابراین در این دستگاه فقط پنج دقیقه برای رسیدن به دمای ۳۲۰ درجه سانتی گراد نیاز است و به همین دلیل برای پخت غذا نیازی به پیش گرمایش ندارند.

فرق مایکروفر و سولاردام در نحوه باز شدن درب

تفاوت در وزن و قیمت

لازم به ذکر است که یکی دیگر از تفاوت‌های مایکروفر و سولاردام، مربوط به وزن آن‌ها می‌باشد. عموماً سولادام‌ها به نسبت مایکروفر‌ها وزن بیشتری دارند و امکان جابجایی آن‌ها سخت‌تر است. لازم به ذکر است که سولاردام‌ها به دلیل المنتهای بیشتری که دارند و از طرفی توانایی بالاتری که دارند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

اختلاف در وزن و حجم سولاردام و مایکروفر

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کلی و جامعی از تفاوت مایکروفر و سولاردام بپردازیم. بدون شک هر کدام از این وسایل گرمایشی برای پخت و پز بسیار کاربردی هستند و از ویژگی‌ها و مزایا بسیار خوبی برخوردار هستند اما بهتر است انتخاب هر کدام از آن‌ها بایستی با توجه به نیاز و بودجه لازم انجام شود.

لازم به ذکر است که دستگاه های مایکروفر و سولاردام هر دو می توانند با مشکلات و خرابی نیز مواجه شوند که تعمیر مایکروفر در پردیس  یکی از خدمات مجموعه ال جی پردیس که آماده خدمات رسانی به مشتریان است. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله برای شما کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *