مجله لوازم خانگی

طرز استفاده از مایکروفر ال جی

طرز استفاده از مایکروفر ال جی

فهرست مطالب

مایکروفر یکی از لوازم کاربردی در زندگی امروزه است. این دستگاه پخت و پز سریع را برای ما آسان می کند و معمولا طرفداران بسیاری دارد. انواع مختلفی از برندها این دستگاه را تولید می کنند و معمولا کارکرد همه مشابه هم است و در طراحی های آنها تفاوت هایی وجود دارد. البته برخی از آنها ساده تر هستند و در برخی گزینه های پیشرفته هم وجود دارد که از ویژگی های مایکروفرهای جدید تر هستند مهم است که بدانیم چطور از همه ویژگی های دستگاه بهترین استفاده را ببریم و همچنین از گزینه های آن به درستی استفاده کنیم برای همین در این متن از ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس به طرز استفاده مایکروفر ال جی می پردازیم.

آشنایی با علائم و دکمه های مایکروویو ال جی

طرز استفاده از مایکروفر ال جی نیاز به آموزش صحیح دارد. آشنایی کامل با این برنامه‌ها می‌تواند بهترین عملکرد دستگاه را برای شما به همراه آورد و از بروز مشکلات در آینده و به وجود آمدن نیاز به تعمیر مایکروفر پیشگیری کند. هر ماکروفر دارای یک پنل کنترل است. این پنل که دارای دکمه‌ های متفاوتی است، وظیفه فرمان دهی به دستگاه را بر عهده دارد. شما می ‌توانید با لمس یا زدن هر دکمه به قسمتی از دستگاه، فرمان خود را صادر کنید.

آشنایی با علائم و دکمه های مایکروویو ال جی

همانطور که می دانید برای تعمیر وسایل برقی بهتر است تا از متخصص و تکنسین ماهر در تعمیرات همان دستگاه کمک بگیرید. برای این کار می توانید به نمایندگی های مجاز این دستگاه مراجعه کنید و یا درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. برای تعمیر ماکروفر در پردیس نمایندگی مجاز تعمیر مایکروفر در پردیس آماده خدمات رسانی به مشتریان است.

دکمه گرمایش

با توجه به راهنمای فارسی استفاده از مایکروفر ال جی علامت گرمایش بر روی مایکروفر به صورت دوخط در بالا و پایین یک مربع است. این دو خط نشانگر دو المنت گرمایشی است که در بالا و پایین دستگاه قرار دارند. در این دستگاه‌ ها گرمای مورد نیاز به جای یک فن، از طریق حرارت طبیعی توزیع می‌شود. از روش گرمایش طبیعی برای بریان کردن گوشت و سبزیجات و یا پخت کیک استفاده می ‌شود.

المنت گرمایشی کف

در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر ال جی آمده است که دکمه ‌ای که یک خط در پایین مربع دارد، نشان المنت کف ماکروفر است. از این روش برای پخت پیتزا و کاسرول استفاده و با این روش غذای خود را برشته کنید.

بریان کن با المنت گرمایی پایین

اگر دستگاه ماکروویو شما دارای دکمه‌ای با نشان زیگزاگ در بالا و خط صاف در پایین مربع باشد، آن دکمه بریان کن از پایین است. از این برنامه پخت برای برشته کردن غذاهایی مانند مرغ و پیتزا استفاده کنید.

بریان کن با المنت گرمایی پایین

نشان چراغ

در ادامه معرفی دکمه ها و کلیدهای ماکروفر ال جی لامپ داخل مربع نشانه چراغ مایکروویو است. برخی از دستگاه‌ها در هنگام پخت غذا، چراغ را به طور خودکار روشن نگه می‌دارند. اما در بعضی از دستگاه‌ها شما می‌توانید کلید روشنایی آن را فشرده و از روشنایی آن در زمان پخت غذا استفاده کنید.

گرم نگه داشتن غذا

علامت دکمه گرم کن ظروف متشکل از نشان سه ظرف بر روی هم، در داخل یک مربع است. از این دکمه برای گرم کردن ظروف، در برخی از مهمانی‌ها استفاده می‌ شود. در این حالت می‌ توانید حتی ظروف چینی را نیز بدون آسیب دیدن، گرم کنید.

طرز استفاده از مایکروویو ال جی

بر روی ماکروویو تعداد زیادی دکمه هست که در این قسمت با طرز استفاده آنها متناسب با دفترچه راهنمای فارسی استفاده از مایکروفر ال جی آشنا می شویم. دقت کنید که بهترین مرجع شما برای طرز استفاده از مایکروویو ال جی همان دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر ال جی است.

Stop/Clear

اگر دستگاه در حین کار باشد با انتخاب این برنامه کار دستگاه متوقف می ‌شود. اگر در این حالت کلید Start را انتخاب کنیم از همان تایمی که متوقف شده بود ادامه کار می ‌دهد ولی اگر در حالتی که کار دستگاه متوقف شده است، مجدد کلید Stop را انتخاب کنیم برنامه کامل پاک می ‌شود.

Auto Defrost

Auto Defrost

در طرز استفاده از مایکروفر ال جی این گزینه کلید یخ زدایی اتومات است. برای کار کردن با کلید Auto Defrost ابتدا باید کلید را ۱ بار بزنید سپس. با کلید چرخان ماده غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. (۱گوشت ۲ مرغ ۳ ماهی ۴ نان) بعد از آن کلید اینتر را بزنید. با کلید چرخان وزن مواد را مشخص کنید. ( وزن ها بر اساس کیلو گرم است مثلا ۱/۰ یعنی ۱۰۰ کرم یا ۱/۵ یعنی ۱ کیلو و ۵۰۰ گرم) و در آخر کلید استارت را بزنید.

Combination

یکی دیگر از برنامه‌های مایکروویو ال جی پخت ترکیبی آن است. پخت ترکیبی برای ترکیب برنامه‌های ماکرو، کانوکشن و گریل استفاده می ‌شود. این برنامه با فشردن همزمان چند کلید فعال می‌شود.

Steam Chef

این کلید برای پخار پز کردن غذاست. زمانی که می خواهید بدون استفاده از روغن غذا را به حالت بخار پز بپزید در بررسی نحوه صحیح استفاده از ماکروفر ال جی در دفترچه راهنما اینگونه شرح داده شده است.

Start/Quick start

اگر می‌خواهید مایکروویو حداکثر توان خود را در حالت ماکرو برای مدت ۳۰ ثانیه شروع کند، این برنامه را انتخاب کنید. در این برنامه بعد از هر بار زدن کلید استارت، ۳۰ ثانیه به زمان انتخابی افزوده می‌شود.

قفل کودک مایکروویو ال جی

اگر کلید Clear/ Stop مایکروویو را درهنگامی که ماکروفر کار نمی ‌کند، فشار داده و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، قفل کودک فعال می‌ شود. با قفل کودک، صفحه کلید دستگاه قفل شده و کلیدها هیچ عملکردی ندارند. در این هنگام با فشردن هر کلید، پیام L بر روی نمایشگر ظاهر می ‌شود. برای غیر فعال کردن قفل کودک نیز کافی ا‌ست به همین شیوه کلید Clear/ Stop را  ثانیه نگه ‌دارید.

نحوه نگهداری مایکروفر ال جی

به طور کلی مایکروفرها در صورت نگهداری صحیح می توانند چندین سال به خوبی کار کنند. برای اینکه دستگاه مایکروفر بتواند سال ها کارکرد مناسبی داشته باشد، باید روزانه از آن نگهداری نمایبد و این مراقبت باید به طور کاملا صحیح انجام گردد. بهترین کار برای پیشگیری از تعمیرات مایکروفر، نگهداری درست و مناسب از این محصول می باشد که از وارد شدن هرگونه آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید.

توجه به دفترچه راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر ال جی سبب می شود تا از نحوه نگهداری صحیح این دستگاه آگاه شوید همچنین در این راهنما معرفی دکمه ها و کلیدهای ماکروفر ال جی به خوبی آمده است. در این قسمت به نحوه نگهداری دستگاه مایکروفر ال جی می پردازیم.

نحوه نگهداری مایکروفر ال جی

نظافت

حتما مایکروفر را پس از استفاده تمیز کنید. آسان ترین و بهترین راهنمای نگهداری از مایکروفر، نظافت ماکروفر به صورت منظم است. به طور کلی لکه های باقی مانده از مایعات و مواد غذایی مختلف می ‌توانند انرژی را جذب نموده و باعث آسیب دیدن اجزای مایکروفر و سوختن نقاط مختلف آن شوند. اکثر مایعات و غذاها را می ‌توان با استفاده از آب گرم و پاک‌کننده مانند صابون تمیز نمود.

در بررسی نحوه صحیح استفاده از ماکروفر ال جی باید به این نکته توجه کنید، برای تمیز کردن لکه های سخت می‌ توانید یک فنجان آب را در مایکروفر به مدت ۶۰ الی ۹۰ ثانیه گرم نمایید بخار ایجاد شده توسط این آب می تواند کثیفی ها را شل کرده و به تمیز کردن راحت آن ها کمک کند. همچنین با استفاده از وسایلی از جمله کاغذ موم دار و روش پوشاندن روی غذاهای خود در داخل مایکروفر، می توانید از کثیف شدن دستگاه جلوگیری نمایید.

استفاده از ظروف مناسب

به طور کلی ظروفی که برای داخل مایکروفر مناسب نیستند، می‌ توانند منجر به ایجاد آتش ‌سوزی و یا انفجار گردند. بنابراین برای رعایت طرز استفاده از مایکروفر ال جی جهت افزایش طول عمر و رعایت ایمنی دستگاه، باید تنها از ظروفی استفاده نمایید که مناسب استفاده در دستگاه مایکروفر می باشند. به هیچ عنوان ظروف آلومینیومی، چینی، فلزی، ظروفی با روکش نقره یا طلا و فویل در مایکروفر قرار ندهید.

خطرات قرار دادن فلزات در ماکروفر، به قدری زیاد است که میی تواند منجر به آتش سوزی شود. معمولا ظروف شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی ایمن هستند، اما در این مورد نیز استثنائاتی وجود دارد. در این مواقع بهتر است به دنبال برچسبی بر روی ظروف باشید که نشان دهنده استفاده آن در مایکروفر باشد.

جلوگیری از آسیب دیدن درب مایکروفر

یکی از بزرگترین دلایلی که مصرف کنندگان دستگاه مایکروفر خود را جهت تعمیر به تعمیرگاه های مختلف می سپارند، ایجاد خرابی و مشکل در درب دستگاه می باشد. در بسیاری از مواقع افراد درب مایکروفر را با آرنج خود هل می دهند و یا پیش از آن که دستگاه را خاموش کنند، درب را باز می نمایند. تمامی این کارها می تواند دلایل باز نشدن درب ماکروفر به شمار آیند. به طور کلی چفت درب مایکروفر از آن چیزی که تصور می کنید، بسیار پیچیده تر است و باز و بسته کردن صحیح آن می تواند در نحوه مراقبت از مایکروویو موثر باشد.

روش استفاده از دکمه گریل یا سرخ کن

در معرفی دکمه ها و کلیدهای ماکروفر ال جی به دکمه سرخ کن پرداختیم. برشته شدن غذا که حالتی بسیار ترد و خوشمزه به غذا می‌دهد حالت گریل می‌گویند. در مایکروفر‌های جدید و به خصوص سولاردوم‌ها این قابلیت وجود دارد و شما با زدن چند دکمه می‌توانید غذایی داشته باشید تا علاوه بر این که با سرعت بالایی طبخ شده و به خوبی و به شکل یکنواخت همه‌ جای آن پخته شده است، حالت طلایی و برشته را نیز به خود گرفته است.

این حالت، حرارت زیاد در مدت زمان کم برای گریل شدن به مواد غذایی درون دستگاه تابش می ‌شود و برای غذاهایی مثل گوشت برای کباب کردن، ماهی و … استفاده می ‌شود، البته توجه داشته باشید که این حالت برای تکه ‌های ضخیم گوشت پاسخگو نخواهد بود و فقط قابلیت این را دارد که روی گوشت را برشته کند ولی درون گوشت، نپخته باقی بماند، همچنین اگر بخواهید مدت زمان زیادی این حالت را قرار بدهید، روی گوشت شما سوخته و درونش همچنان خام است.

علامت کانوکشن در ماکروفر ال جی

با توجه به طرزاستفاده از مایکروفر ال جی از این حالت برای پیش گرمایش (گرم کردن کوره دستگاه) و یا پخت کیک در ماکروفر ال جی و شیرینی استفاده می ‌شود. جهت فعال کردن برنامه کانوکشن، بعد از انتخاب این برنامه، دما را انتخاب می ‌کنیم که بین 100 تا 250 درجه می ‌باشد، سپس زمان می‌ دهیم و با انتخاب کلید Start پخت آغاز می ‌شود. البته برنامه کانوکشن یک دمای 40 درجه نیز دارد که برای انتخاب حالت تخمیر است.

در زمان استفاده از برنامه کانوکشن، دود کردن دستگاه در دقایق آغازین کار طبیعی است. با روشن شدن المنت، چربی و مواد غذایی که در زمان گرم کردن غذا به دیواره‌ها و سقف پرت می‌ شوند می‌ سوزد و باعث تولید دود و بو می‌ شود.

علامت کانوکشن در ماکروفر ال جی

دکمه بوزدایی یا EZ clean

طبق راهنمای استفاده از مایکروفر ال جی برای از بین بردن بوی داخل دستگاه از این برنامه استفاده می‌شود. در این هنگام دکمه اینتر را فشرده و کلید استارت را بزنید.

ارور F-14 یا E-05 چیست

ارور F-14 یا E-05 چیست

ارور  F-14در شرایطی بروز می کند که دما با شدت زیاد در کمتر از 4 ثانیه به 70 درجه سانتی گراد برسد. برای رفع این ارور بهترین کار ریست کردن دستگاه می باشد و در صورت برطرف نشدن آن باید قطعات مختلفی از دستگاه بررسی و عیب یابی شوند و در صورت خرابی هیتر ارور E-05 نشان داده می شود.

آموزش استفاده از مایکروویو ال جی مدل MH8265

با توجه به بررسی نحوه صحیح استفاده از ماکروفر ال جی به غیر از گزینه های متداولی که گفته شد، قابلیت اینورتر inverter یکی از قابلیت های هوشمند مایکروویو MH8265 است این مایکروویو حاوی تکنولوژی هوشمند اینورتر است که دمای مایکروویو را متناسب با غذاهای و ظروف مختلف تنظیم می کند و این کار را به صورت هوشمند انجام می دهد.این قابلیت میتواند از دردسر های نحوه پخت کم کند.

این قابلیت هوشمند میتواند غذاهایی که در لیست قبلی نام بردیم بطور خودکار اجرا کند  آموزش استفاده از مایکروویو ال جی MH8265 قابلیت اینورتر این توانایی رو دارد که تا حد زیادی باعث کاهش مصرف انرژی شود، مگنت های استفاده شده به صورت اینورتراز خاموش و روشن های متعدد جلوگیری میکند و باعث کاهش مصرف انرژی میشود.

آموزش کار با مایکروویو ال جی مدل MH8040

در این مدل از دستگاه قابلیت گریل کوارتز قرار دارد. همچنین دارای برنامه پخت 8 غذاست که به صورت خودکار تنظیم شده است. برای کار با این مدل از دستگاه مایکروویو می توانید مطابق با معرفی کلیدها در این متن عمل کنید.

تنها نمایندگی رسمی خدمات گلدیران (LGوGPLUS) در پردیس، بومهن، رودهن، دماوند، گیلاوند و لواسان​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *