مجله لوازم خانگی

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر و ماکروویو ال جی چیست؟

گرم نکردن مایکروفر

فهرست مطالب

گرم نکردن مایکروفر یکی از ایراداتای است که به عوامل متعددی بستگی دارد. این دستگاه مهم طی سالیان اخیر در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود چرا که در امر گرم کردن غذا و سهولت در پخت و پز نقش پررنگی دارد. اختلال در هر بخشی از دستگاه‌ اعم از گرم نکردن مایکروفر و ایرادات دیگر عملکرد صحیح دستگاه را مختل می‌کند. به همین دلیل در این متن از ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس تصمیم داریم به علت گرم نکردن مایکروفر ال جی بپردازیم تا متوجه بشویم علت گرم نکردن ماکروفر چیست؟

علت گرم نکردن مایکروویو و سولاردام ال جی چیست؟

مایکروویو به عنوان یکی از مهمترین لوازم برقی خانگی در دسترس تمامی افراد خانه جهت یخ‌ زدایی و گرم کردن مواد غذایی است. سرعت و کیفیت بالای این دستگاه در گرم کردن مواد غذایی باعث شده تا انتخاب اول کسانی باشد که زمان زیادی برای آماده ‌سازی غذا ندارند.

از گرم کردن نان صبحانه گرفته تا پختن پیتزا برای شام یا آماده کردن یک کیک خوشمزه برای میان وعده، همه و همه با استفاده از ماکروویو امکان پذیر است به همین دلیل خراب شدن و عملکرد ناقص مایکروویو مثل گرم نشدن غذا در مایکروفر می‌ تواند نظم طبیعی خانه را بر هم بزند.

از آنجا که وظیفه اصلی ماکروویو گرم کردن است، گرم نشدن درست مواد غذایی مشکل بسیار مهمی است که باید به سرعت به آن رسیدگی کرد. در ادامه به دلایل گرم نشدن ماکروفر می‌پردازیم.

سوختن لامپ مگنترون

لامپ مگنترون یکی از اصلی ترین قطعات در مایکروفر می باشد، همچنین لامپ مگنترون جزء قطعات به معنای واقعی پیچیده ای هستند. مگنترون ها امواج رادیویی نسبتا کوتاهی را تولید می کنند. طول موج امواج مایکروفر حدودا ۱ میلی متر تا ۳۰ سانتی متر هستند. هنگامی که انرژی الکترونیکی درون لامپ مگنترون وارد می شود، مگنترون اشعه می دهد اما این اشعه چون الکترو مغناطیسی است شما نه نوری می بینید و نه صدایی را می شنوید.

دلایل مختلفی مانند تمام شدن عمر لامپ مگنترون، استفاده نادرست و طولانی مدت از مایکروویو و آسیب دیدن دستگاه می‌ تواند در خرابی لامپ اشعه موثر باشند و انتشار و تولید اشعه مایکرو را با مشکل روبه رو کنند. در برخی از موارد دیده شده که خرابی و نیم سوز بودن لامپ مگنترون باعث تولید جرقه در مایکروفر می‌ شود. ممکن است سوختن لامپ مگنترون از علت گرم نکردن مایکروفر ال جی باشد.

سوختن لامپ مگنترون

خرابی ترانس

اگر مایکروفر غذا را نه پخته و نه گرم می‌ کند، یعنی در حقیقت زمانی که ترانس مایکروفر دچار ایراد شود، نمی ‌تواند ولتاژی که لازم است تا المنت‌ ها به درجه حرارت کافی برسند را ایجاد کند و در نتیجه، علت گرم نشدن غذا در مایکروفر خرابی ترانس است.

خرابی ترانس

مشکل در برد

برد مایکروفر تمامی دستوراتی که کاربر به آن می دهد را کنترل نموده و فرمان را به سایر قطعات مربوطه در دستگاه انتقال می دهد. برد مایکروفر ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد. علت گرم نکردن مایکروفر ال جی و خرابی برد ممکن است به دلایل زیر باشد که قابل تعمیر و یا تعویض خواهد بود.

  • وجود نوسانات برق و عدم کنترل برق ورودی به مایکروفر
  • علت سوختن فیوز مایکروفر و خازن های برد دستگاه
  • خرابی و کارکرد نامناسب سایر قطعات
  • وجود رطوبت در برد مایکروفر
  • استفاده مداوم و نامناسب از مایکروفر

ایراد در خازن

در واقع این قطعه همانند یک باتری در مایکروویو است. خازن مانند یک باتری در خود برق ذخیره می نماید و در هر زمانی که نیاز باشد برق را در مدار به جریان می اندازد. در مواردی ممکن است مایکروویو شما روشن شود و کار کند اما با گرم نکردن مایکروفر روبه رو شوید که این مورد نشانه ی خرابی خازن است. تعویض این قطعه نیازمند دقت بسیار بالایی است و ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد.

سوختن دیود

سوختن دیود

دیود موجود در ماکروویو برای خنثی کردن ولتاژ با خازن کار می‌ کند، که برای تغذیه مگنترون لازم است. اگر دیود بسوزد، ماکروویو دیگر تغذیه نمی‌ شود و در نتیجه نمی ‌تواند غذا را گرم کند. دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل می ‌کند و ولتاژ را تقریبا دو برابر می‌ کند.

این ولتاژ توسط مگنترون باعث می‌ شود که غذای شما را گرم کند. اگر دیود خراب شود، بسوزد یا بنا به هر دلیلی از کار بیوفتد مگنترون آن ولتاژ کافی و مورد نیاز برای گرم کردن غذا را دریافت نمی ‌کند و در نهایت علت گرم نکردن مایکروویو همین است.

خرابی سوییچ درب

میکروسوئیچ یکی از لوازم مایکروفر است که باعث قفل شدن درب مایکروفر می شود. درون درب هر مایکروفر یک نوع قلاب وجود دارد که با کمک میکروسوئیچ باعث چفت شدن درب مایکروفر می شود.

در واقع در هنگام بسته شدن درب مایکروفر، قلاب و میکروسوئیچ درب ماکروفر با یک دیگر جفت شده و باعث قفل شدن درب مایکروفر و جلوگیری از برخورد اشعه این دستگاه به انسان می شوند. درست بسته نشدن در مایکروفر هم باعث می شود گرم نکردن مایکروفر اتفاق بیوفتد.

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر و مایکروویو ال جی چیست؟

حالا که با مواردی آشنا شدیم که دلایل گرم نشدن ماکروفر بودند. حال می خواهیم بدانیم که علت گرم نگردن مایکروفر ال جی چیست؟ در بعضی مدل ها و برند های دستگاه مایکروفر دلایل شایع تری وجود دارد که غذا گرم نمی شود.

علت گرم نشدن غذا در مایکروفر و مایکروویو ال جی چیست؟

ولتاژ بالا

از دلایل گرم نشدن ماکروفر و غذا در مایکروفر ال جی، ولتاژ یا ترانس ولتاژ بالا است. در واقع باید ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهری به ۲۰۰۰ ولت افزایش پیدا کند و این ولتاژ به لامپ مگنتران منتقل شود، تا امواج الکترومغناطیسی را تولید کند. پس اگر اشکال در ولتاژ رخ دهد و ولتاژ به ۲۰۰۰ ولت نرسد، لامپ مگنتران روشن نمی شود تا بتواند با تولید امواج الکترومغناطیسی، مواد غذایی داخل ماکروویو را گرم و داغ کند.

سوختگی فیوز ترانس

در برخی مایکروفرها و همچنین سولاردام های ال جی که دیود دمپر ندارند برای محافظت از ترانس در خروجی ترانس یک فیوز 0.7 آمپر تعبیه می کنند. در صورت خرابی مگنترون برای جلوگیری از آتش سوزی این فیوز خواهد سوخت که با تعویض مگنترون باید این قطعه کوچک نیز تعویض گردد. عدم تعویض فیوز باعث نرسیدن ولتاژ به خارن می گردد پس پریدن فیوز نیز می تواند علت گرم نکردن سولاردام ال جی و مایکروفر آن باشد.

خرابی زبانه های درب

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی می تواند فعال نشدن سنسورهای درب به دلیل خرابی زبانه های آن باشد. این احتمال وجود دارد:

  • یکی از دو زبانه بشکند.
  • فنر نگهدارنده آنها در برود.

در این صورت برد نمی تواند فرمان فعال شدن کلیدهای درب را دریافت کند این مورد می تواند علت گرم نکردن مایکروفر ال جی باشد که پس از تست توسط تعمیرکار در صورت وجود مشکل در این قسمت زبانه درب تعویض خواهد شد.

تعمیر مایکروفر ال جی در پردیس توسط نمایندگی مجاز گلدیران
همانطور که می دانید برای تعمیر وسایل برقی بهتر است تا از متخصص و تکنسین ماهر در تعمیرات همان دستگاه کمک بگیرید. برای این کار می توانید به نمایندگی های مجاز این دستگاه مراجعه کنید و یا درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. برای تعمیر ماکروفر در پردیس نمایندگی مجاز تعمیر مایکروفر در پردیس آماده خدمات رسانی به مشتریان است.

چرا مایکروفر ال جی روشن می شود ولی گرم نمی کند؟

از علت گرم نکردن مایکروفر ال جی، حتی باوجود روشن شدن دستگاه و عمل کردن تنظیمات مختلف آن، وقتی دکمه استارت دستگاه را می ‌زنیم غذا گرم نمی ‌شود. این مشکل می ‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و قطعاتی همچون خازن، دیود، ترانس ولتاژ، مگنترون، برد دستگاه و یا سوختن فیوز می‌ توانند عامل این مشکل باشند که با بررسی هرکدام می‌ توان علت گرم نشدن ماکروویو را پیدا کرد. بهتر است دستگاه سولاردام یا مایکروویو ال جی شما، مستقیم به پریز برق وصل شود و با دستگاه دیگری مشترک به محافظ یا سه راهی متصل نباشد. زیرا در گرمایش دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد.

چنانچه مایکروویو در مدت 3 دقیقه با توان 900 وات (برای انتخاب این حالت کلید استارت را 6 بار انتخاب می‌کنیم) نتواند یک لیوان آب را گرم کند، دستگاه ایراد پیدا کرده و نیاز است توسط تکنسین متخصص و ماهر چک شود. اگر داخل دستگاه جرم و چربی گرفته باشد باعث می‌ شود روند گرم کردن غذا داخل دستگاه زمان بیشتری ببرد، به همین علت انجام سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار برای کمک به کیفیت عملکرد دستگاه لازم است. حجم غذا اگر زیاد باشد، تایم بیشتری جهت گرم شدن نیاز دارد. به همین علت نیاز است زمان را برای گرم کردن بیشتر کنید تا غذا به همان مقداری که می ‌خواهید گرم شود.

توجه داشته باشید که غذاهای آبدار با تایم کوتاه ‌تر و غذاهای چرب با تایم بیشتر گرم می ‌شوند. پس مدت زمانیکه برای گرم کردن مواد غذایی به دستگاه داده می‌ شود متفاوت است و باید بسته به حجم غذا میزان زمان برای گرم کردن را بیشتر کنید. ظرفی که غذا در آن گرم می‌ کنید اهمیت ویژه ‌ای دارد. زمانی که ظروفی با جنس بدنه ضخیم داخل دستگاه مایکروویو و سولاردام می‌ گذارید، برای گرم کردن مواد غذایی طبیعتا زمان بیشتری نیاز دارد. پس حتما به جنس ظروفی که داخل دستگاه می ‌گذارید توجه کنید. تمامی موارد ذکرشده معمولا در دستگاه مایکروفری که روشن می شود ولی غذا را گرم نمی کند اتفاق می افتد.

چرا مایکروفر ال جی روشن می شود ولی گرم نمی کند؟

آیا تنظیمات مایکروفر ال جی باعث گرم نکردن آن است؟

اگر مشکل گرم نکردن مایکروفر تنظیمات آن باشد. ممکن است یک تایمر تاخیر تنظیم کرده باشید. اگر مایکروفر شما گرم نمی شود، ممکن است تایمر تاخیری تنظیم شود تا در زمان دیگری شروع به پخت کند. اگر تایمر به راحتی خاموش نمی شود، می توانید برای تنظیم مجدد سیستم، مایکروویو را لحظه ای از برق جدا کنید. ممکن است برای پخت یک غذا یا گرم کردن آن از تنظیمات گرم کردن اشتباه استفاده می کنید و باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

در ال جی پردیس تنها نمایندگی ال جی و گلدیران در پردیس تیم تنکسین های ما آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. در صورت بروز مشکل گرم نشدن غذا در مایکروفر و هر مشکلی که در عملکرد صحیح این دستگاه اختلال ایجاد کرده است کافی است از تکنسین های ال جی پردیس کمک بخواهید.

تنها نمایندگی رسمی خدمات گلدیران (LGوGPLUS) در پردیس، بومهن، رودهن، دماوند، گیلاوند و لواسان​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *